Steconytt

Derfor valgte Lier Billag Steco

Skrevet av Magnus H. Johannessen | 5.1.2024

Tilgjengelig og proaktiv service har vist seg uvurderlig for renovasjonsspesialisten.

Transportselskapet Lier Billag, tjenesteleverandør for Norsk Gjenvinning, driver renovasjon og avfallshåndtering for store deler av Lier og omegns næringsliv. Gjennom år med dedikert arbeid har de opparbeidet seg et solid rykte for pålitelighet og effektivitet.

Vi har tatt en prat med Aksel Lindsetmo, Daglig Leder hos Lier Billag, som forteller om samarbeidet med Steco.



En lokal totalleverandør

Samarbeidet mellom Lier Billag og Steco strekker seg tilbake til 2008, da den første av bilene deres ble utstyrt med komprimatorpåbygg fra Steco. I dag kjører alle fem biler med tilsvarende rigg, og Lindsetmo ville ikke hatt det på noen annen måte.

– Steco yter en service vi er veldig fornøyd med, stiller opp nær sagt til alle døgnets tider og tillegg klarer i tillegg de å levere et produkt som fungerer for oss til en kurant pris, forteller han.

For den lokale renovasjonsaktøren falt det helt naturlig å velge en lokal samarbeidspartner. Lindsetmo vurderte flere alternativer tilbake i 2008, men etter å ha testet ut Steco som samarbeidspartner på Lier Billags første leiebil, var det ingen vei tilbake.

Den lokale tilstedeværelsen har også vist seg å by på andre fordeler for Lindsetmo og hans syv kollegaer i Lier Billag.

– Ved at de er lokalisert i vårt nærområde, Lier og Drammen, har vi alle muligheter til å bare stikke innom å få utbedret de tingene som eventuelt dukker opp der og da, og det er jo en fordel, fortsetter han.

God service gir stabil drift 

Og det er nettopp samarbeidet mellom Lier Billag og Steco Lindsetmo peker på som en nøkkel til suksess for førstnevnte. Ved siden av gode produkter til fornuftig pris, trekker han frem serviceavtalen som svært viktig for driftssikkerhet.

– En av grunnene til at vi har et godt samarbeid med Steco er vi etter hvert kjenner de forskjellige personene godt. De har god teknisk kunnskap om produktet sitt, ikke minst de på verksted, og de ønsker å levere god service, understreker han.

Videre forteller Lindsetmo om serviceavtalen de har med Steco, som består av en hovedservice og en mindre service. Den gjør at Lier Billag kan være proaktive i vedlikeholdsarbeidet sitt, slik at de unngår at eventuell slitasje utvikler seg til større, kostbare reparasjoner.

Og veien videre? Lindsetmo er ikke i tvil om hvem han skal kontakte dersom de skal utvide bilparken. Utvidelsen fra ett til fem Steco-påbygg har allerede gått på skinner, hvor Lindsetmo særlig trekker frem produktkunnskapen til selgerne og leveringstiden til Steco som sentral. 

– Ut fra mine erfaringer har jeg ingen problemer med å anbefale Steco som leverandør på komprimatorpåbygg, både på grunn av bra service og riktige produkter og riktig prisbilde, avslutter han.